Vänster höger hit å dit

Igår kväll skrevs papperna på. Nu är huset sålt. Hoppas nu bara att vi hittar ett boende till 5 dec! 

Jag orkar inte rösta. Varje gång jag försöker sätta mig in i politiken, lyssna på en debatt mm så blir jag bara irriterad- de tjafsar ju bara! Kastar skit på varandra och tigger efter bråk. Blir bara matt. Alla verkar ha gått samma retorik kurs där man börjar varje mening med att säga motpartens hela namn och sedan i lugn ton kasta skit på varandra. Som tårt reklamen om alliansen, vad är det för skit reklam!??! Nej vet ni vad, börjat luta åt en blank röst i år.....

Min korv åt äppelmos helt själv med sked idag. Mums tyckte han och  spillde  inte en droppe;) 




Kommentarer
Postat av: Marja

Att inte rösta eller att rösta blankt är att i princip säga att folk som röstar på SD har rätt. Nästan. En röst på ett annat parti, vilket som helst förutom SD som har chans att komma in i riksdagen, är ändå en röst MOT SD! Så pallra dig iväg och rösta nu, ta miljöpartiet om du inte kommer på något annat, de vill ha mindre barngrupper på förskolor och de prioriterar miljöfrågor. Har inte stenkoll på allt annat de vill men definitivt är de inte rasister och nazister! Eller sossarna som är lite "svensson", eller för den delen moderaterna om du gillar sånt, det är också bättre än SD!

Svar: Ni får övertyga mig imorgon
Leila

2014-09-12 @ 11:57:22
Postat av: irja

Smart att börja med ngt mumsigt, grabben är högmotiverad att lära sig:-)

2014-09-13 @ 10:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback