Trött och trött- tankar

Kille som vill äta med 2 h mellanrum, mor som inte orkar fixa en flaska... Trött


Idol temat var artister som lämnat oss för tidigt. Gabriel valde att sjunga en sugarplum. Och plötsligt kom känslan av hur skört livet är - Jag är rädd, rädd för att dö. Det har liksom blivit mer verkligt på sista tiden - döden är inte bara någonting som drabbar folk långt borta där jag inte berörs - det sker här - alldeles nära - gamla, men också allt för unga. Och jag är rädd - rädd att dö, rädd att någon nära ska dö. Det är så definitivt - så svart. Plötsligt betyder allt så mycket mer - det handlar inte längre bara om mig. Och att det skulle ta slut, bara försvinna är en tanke som skrämmer för mycket. Låt oss alla leva tills vi är skrynkliga och ser på livet med facit i hand- tills vi känner att vi ser med spänning på vad som sker efter jordelivet - tills vi alla (jag) är gammal och grå. Tills jag inte längre är rädd


Och nu sover pojken igen - och jag ska sova bort min trötthet och oro



Kommentarer
Postat av: jamilla

Det är skrämmande... Och speciellt mitt i natten när alla tankar blir hemskare än vanligt :)

2013-10-19 @ 10:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback