Rätt ok

När doktorn sa åt mig i torsdags att ta det lugnt, sjukskriva mig från pt jobbet en vecka, inte träna och Max gå en långsam promenad stirrade jag på henne med stora oförstående ögon och förstod inte hur det skulle gå ihop.

Med eget företag, kunder som är inbokade och redan har betalat. Med en kropp som behöver träning och endorfiner för att fungera och en hjärna som alltid har 1000 projekt på g. Hur ska det gå ihop!?

Första dagen, andra dagen, tredje dagen och fjärde dagen. Tyckte jag bromsade ner - sammandragningarna typ samma. Men idag - femte dagen tror jag faktiskt att det har lugnat sig lite. Frågan är: betyder det att jag blir sjukskriven - eller kommer doktorn tycka att " ja men då kan du ju jobba igen"?

Hur som helst börjar jag vänja mig vid ett lugnare tempo, och det är rätt skönt (dock fortfarande frustrerande, men...).

Jag kan sova middag när jag vill (och hur ofta jag vill) jag kan bara sitta ner på en solstol och titta ut över ägorna (utan att känna att jag borde) jag kan pyssla med småsaker (men så fort det blir nå tungt skicka Jonas på det). Jag kan känna efter när jag borde äta (och inte bara få i mig någonting på några minuter mellan kunderna).

Jag kan även fundera på när magen blir hård - vad jag gör då- hur ofta mm.
Igår klockade jag under 30 min på morgonen och fick ihop 5 st. Men som sagt, känns som det är bättre idag. Leila i slow mode!

Nu ska jag läsa en tidning och sen blunda lite, kanske beställa två böcker:)


Kommentarer
Postat av: jamilla

Jag tror att doktorn kommer att säga att su ska fortsätta vara sjukskriven. Det verkar ju vara rätt medicin! Annars tycker jag att du ska byta doktor. Eftersom det uppenbarligen funkar att vara hemma, och mindre bra att jobba borde det ju va självklart!

Postat av: jamilla

Fast återigen - att de har minskat är ju ett tecken på att du SKA vara hemma!
Får hoppas att det är en bra läkare!

2013-05-21 @ 20:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback