Dagens teknik

Igår trippade jag med lätta steg in på Elgiganten och tänkte jag lite lätt skulle inhandla mig en ny dator. Då mina enda krav var att den skulle vara snygg fungera och vara smidig tog jag en kille i butiken till hjälp. Detta var början på en lång resa och ett uppvaknande.

Senast jag köpte dator var för 5-6 år sedan och det har visst hänt en del med tekniken sen sist!

Då jag har iPhone sköter jag en del arbete från den så tyckte han såklart att en Mac vore bäst för mig .en iPad skulle också vara behändig så jag enkelt kan arbeta på tåget. Då går det även att köpa till ett fodral som innehåller tangentbord. Och har jag Mac, iPad och iPhone så lär man ju ha en appel tv- dvs en liten dosa som gör att allt jag gör på någon av maskinerna enkelt kan kopplas upp på tv: n. Trådlöst tangentbord skulle också kunna vara smidigt till macen om man vill koppla till tv exempelvis. Sen föll ju jag lite för en vanligt snygg pc fast med tutch. Och sånna kommer att inom några månader komna som man kan plocka isär. Dvs dator och surfplatta i ett! ( men då är det inte Apple så då kan jag inte synka min tele på samma vis)

Med andra ord: herregud!!!!! Jag kunde såklart inte köpa en ny dator igår. För min egen säkerhet köpte jag ingenting. Mitt huvud var som proppat med ny info och hade jag handlat hade jag gått hem med allt!! ( och att tillägga är jag inte ens speciellt intresserad av teknik!)

Så frågan kvarstår: vad är bäst att köpa? ( detta ska helst göras i nov månad och kommer att köpas på företaget, dagens dator sjunger på sista versen sedan länge)


Kommentarer
Postat av: Becca

Macbook PRO!!!!! . Jag har den! GRYM ! Bästa köp jag gjort!
Den nyare modellen är ngt "lättare" än den jag har men tunnast är självklart air. Vilken då också är nån tusenlapp dyrare... å andra sidan tycker JAG... att om du överväger att skaffa en padda OCKSÅ bara för att kunna jobba på tåget så är det bättre att lägga nån krona extra på en "air" som är lätt och smidig och då inte ta en så stor skärm-storlek och köpa till en schysst datorväska. Vi har både padda och pro och personligen tycker jag paddan är värdelös. Alltså visst.. facebook: FINE! ... Aftonbladet: FINE! men i övrigt... NÄÄÄÄÄE!

Men dosan till tvn tänker jag inte uttala mig om...

Lycka till!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback