Spyr galla över arbetsförmedlingen

ÅH vad arg jag blir. Arbetsförmedlingen har ALDRIG gjort ett skit för mig. Nu tycker de att jag ska dit idag och fortsätta på min handlingsplan. Göra en sk. Planering. VAD ska jag planera?!?! Jag menar jag var där på ett möte för ca 2 veckor sedan och berättade hur det låg till. Jag ska på ett möte imorgon för att få se hur jag ska gå vidare med mitt förtetag. Och ändå vill de ta upp MIN tid och DERAS tid på att jag ska gå dit och säga hej, jag ska på möte imorgon. VILKET DE REDAN VET.
På riktigt?!
Finns det statistik på hur många jobb de fömedlar per år?! Hur många av de som är inskrivna som faktiskt får hjälp?! Arbetsförmedlingen är tydligt inte till för drivna människor i alla fall. Nu kan jag få starta eget och faktiskt få ett jobb. Men de enda de gör är att sega ner hela processen!! Bara för att få träffa någon tar veckor, för att få obligatorisk information (om saker jag redan har tagit reda på) för att gå vidare tar månader...
Så istället för att jag ska göra klart mina träningsprogram till företaget, kontakta min första kund, göra klart min företagsplan. Nej då måste jag GÅ 4 km in till arbetsförmedlingen (som för övrigt har lunchstängt) för att visa mitt fula tryne för någon som är HELT ointresserad av mig och min framtid.
Det borde finnas effektivare sätt att arbeta mot arbetslösheten här i landet sverige. Vettigare sätt att fördela resurserna på. Herregud, jag trode vi levde i ett modernt samhälle....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback