Min underbara tomt med miljontals möjligheter

Igår efter att vi kom hem gick vi ut i trädgården och fixade. Älskligen rev ner häststängslet och taggtråden från buskarna och jag klippte ner svarta vinbärsbuskarna som är sjuka och ska väck. Sedan började jag släpa sten. Vi eldade lite skräp också vilket lockade hit grannarna. Det slutade med att jag och Sune eldade upp alla grenar från syrenhäcken och vinbärsbuskarna. Stor brasa blev det! På torsdag ska vi överträffa den med ännu mer!
När det mörknat satt jag nere vid vattnet och var eldvakt medan Jonas lagade kvällsmat inne. Satt där på en sten och tittade på stjärnorna, värmdes av elden och njöt av att ha en sånhär tomt. Helt underbart.
(bild från februari)
Idag när jag vaknar snöar det vågrätt och marken är täckt av snö. Aprilväder tror jag det kallas i Mars. Jag drar ner persiennerna och låtsas att det inte finns. Imorgon får det vara sol och vår igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback