Äppelgurka

Ca 4 dagar återstår innan det är dags att lyfta! Imorgon ska jag försöka tigga till mig en förlängd antibiotikakur och så borde det börja bli dags att kolla in packningen. Ska blir skönt att lämna kylan bakom sig om så för några dagar. Samla lite positiv energi, D vitamin,skratt och värme i kroppen för att få motivation till att klara månaderna innan våren är här och orka engagera sig till 120 % för att få ett jobb.
Men innan vi vet ordet av är det dags att börja förså sommarens blomster och plantor. En nyhet till sommaren bli äppelgurkan som kan odlas på friland. Det blir även en del blomster, stora tagetes och lejongap... dillen ska också sås i tid. (och pappa får fixa lika fina tomatplantor som förra året!)
Men nu vill jag bara renovera på rummet!
det kommer bli sjukt fint. Tänk er, breda plankor på golvet som i sovrummet, ljus grå/beiga tapeter (en varm diskret ton) En vitmålad murstock, vitt trätak, den svarta grislampan, så blir det svartlaserade hyllor uppsatta hela vägen från golv till tak. Igår fantiserade jag även om en riktigt gammal svart kamin att sätta in. (hojta till om ni vet någon som vill skänka mig en=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback