lite träning....

Under senaste året har jag haft som mål att lyckas få ihop 3-4 träningspass i veckan. Då 4 timmar av min dag går på att sitta på buss och jag har gått upp 05 och varit hemma 18 i stort sett varje dag har jag oftast kännt mig som en död fisk efter jobbet. Att ha en friskvårdstimme på arbetstid har varit guld! Och självklart att få instruera på arbetstid! För mig är 3 träningspass i veckan någonting som varit möjligt för mig att hålla till stor del. Det har oftast blivit minst ett gym pass i veckan och minst ett löppass i veckan. Ibland även lite core eller annan gruppträning.

Nu när jag har lite mer tid för mig själv kommer jag att försöka ta tag i min träning lite mer.
Jag mår ju så otroligt bra av att hålla igång (utan höga mål utan bara för eget välmående) och extra energi kan verkligen behövas nu när vi går mot mörkare tider! Att gå upp hyfsat tidigt och njuta av en promenad i morgonsolen är verkligen härligt!


Att spinga lopp är ett bra sätt att motivera sig själv till att hålla igång sin löpning.
I år har det blivit två lopp.

startade i våras med stadsloppet o Östhammar på strax över 6 km.
Sedan sprang jag och älsklingen 10 km på blodomloppet i uppsala.

Tanken var att springa både midnattsloppet och tjurruset men det blev aldrig av. (fritid har det som sagt varit sämre med senaste året...)

Nu planerar vi att åka skidor till vintern istället. Kristinaloppet för mig och jag tror älsklingen har både engelbrekt och vasan i sikte. Detta medför nya skidor, massor med skidträning och konditionsträning. Dags att sätta igång kanske?

Men kom ihåg, det är en dag imorgon också!


Och gillar man gruppträning är olika events guld! I år blev det super saturday, en skön dag med massor med träning.  Planerar att sneeka mig in på halloweenmaraton i östhammar v.44=)

Igår var jag i Östhammar och provade på bodystep med elin. Hon var grym och en timme gick i svindlande fart!

Imorgon planerar jag svampplockning med grannen och kanske ett löppass?

träningen har fått bortprioriterats denna vecka då jag fokuserat på att träffa folk istället! Nya tag till Malta då jag hoppas på att utnyttja hotellets gym till max och den kuperade terrängen!

Mån: 30 min prom + gym 60 min
tis: 40 min promenad
ons: 45 min promenad
tors: 30 min promenad
fre: 60 min bodystep
lö: 60 min promenad
sön: löpning eller styrka?


thats it!

Kör hårt och njut av höstdofterna!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback