servicemind

Måste berätta om när jag och jonas skulle prova Tierps enda gym i förrgår:

Det var en rätt stor annons i tidningen om att gymmet hade bytt till nya fräsha lokaler och skulle öppna pånytt.

Självklart ville vi åka dit och prova träna!
Jag har ju som sagt inte något gymkort än och såg verkligen fram emot att skaffa ett!
Men först vill man ju såklart provträna för att känna in stämmningen!

Väl inne på gymmet sitter det ingen i receptionen. Vi frågar några damer som sitter på en ljusblå gymmaskin om vi har kommit till det gym vi skulle till. De svarar att detta är tjejgymmet där bara tjejjer tränar och innanför en vit dörr finns killgymmet. (Eh?) ok...

Vi går in genom dörren och ser lite smått förvirrade ut. Då kommer det en man fram till oss och frågar om vi undrar över någonting. Jag svarar att ja, vi hade tänkt att komma och provträna!

Då tittar han in i salen och svarar att han har grejer för 3 miljoner här och det skulle ju vara dumt av honom att låta folk träna gratis....(EHM?)

ok säger vi... frågar om han tar kort vilket han inte gör....

Vi ser väll rätt förbryllande ut då vi inte har kontanter och hade väll räknat med att få prova träna då det är nyöppning och vi är potentiella kunder.. Så jag säger väll nått i stil med att det vore bra att få provträna innan jag bestämmer mig för kortköp eller inte. Då tittar han på oss och säger: Vadå? Har ni aldrig tränat på gym eller?

sedan går vi väll därifrån....

JAG blir så ledsen!!! inte bara för min skull som plötsligt blev av med enda möjligheten till gymträning (för ett sånt bemötande vill jag inte tillbaka till)men också ledsen för hans skull! HUR tror han att han ska få dit nya kunder om han bemöter dem på det viset!?

Plötsligt förstår jag varför han måste separera på tjejjer och killar i gymmet. Skulle jag vara tant agda 65 år och komma dit och bli bemött sådär skulle jag aldrig komma tillbaka!

Vad jag menar är att finns det ett bra klimat och känsla i gymmet så behövs inget tjej och killgym, alla kan träna på samma ställe och alla trivs och mår bra så. Är klimatet skit ( som i detta fall) är det kanske enda sättet för honom att få dit folk som inte är stora starka karlar??

Nej jag vet inte.... men jag blir bara så less. Jag skulle göra det 1000 gånger bättre. Och jag tycker synd om honom att han har anabolat bort all sin servicekänsla!

Jag hoppas detta var en engångsföreteelse för honom.... jag baserar som sagt detta bara på några minuter...
han får gärna bevisa mig om motsattsen...

Kommentarer
Postat av: Becca

JAAAA!!! vi måste ses !! SNART!!!!:)

Postat av: Emma

Usch vad trist!! Hoppas det finns något annat trevligare ställe ni kan träna på, ingen idé att slösa energi på en sån surgubbe ju!

2011-11-03 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback