Leila vs arbetslösheten 0-1

Blev inget med Peab jobbet. De ville ha någon med lååååång erfarenhet.

Blir riktigt less nu, jag har ändå 13 månaders erfarenhet att jobba med just den typen av arbetsuppgifter.
Jag har en bra utbildning med examen från högskola samt andra utbildningar och erfarenheter från jobb inom rätt område.

Jag är 25 år, hur ska jag kunna ha mer erfarenhet än det jag har!?

Man tar studenten vid 19 års ålder, sen är det minst tre år av studier, då är man 22 år.
Sen har jag jobbat 1 år utomlands, då är jag 23, har bott i umeå 1/2 år 23,5 år. Jobbat i vallentuna/uppsala några månader och sen  har jag faktsikt jobbat 13 månader som just hälsoutvecklare. Då är jag 25 och lite till.

Har jag inte gjort allt jag kunnat!? Har jag inte tagit de tillfällen som erbjudits mig? Under denna tid har jag även läst 15 poäng på högskola och lagt 50. 000 på en utbildning för att bredda mina chanser ytterligare.

Och vad är tacken!? Inte enns en ynklig intervju får jag komma på?!
Jag är ju för fasiken bra på det jag gör! Hur ska jag få folk att fatta det!?

Visst, hade jag fått jobb som hälsoutvecklare vid 22 års ålder hade jag haft 3 års erfarenhet nu. Men antagligen hade det inte räckt, (och ingen anställer en 22 årig hälsoutvecklare!) och inte hade jag haft den livserfarenheten jag har idag vilket gör mig till en bättre hälsoutvecklare än om jag bara hade jobbat som det!

ska jag bara sitta här och vänt apå att bli gammal så någon vill ha mig?

Så ge mig styrka och tips! Hur ska jag få arbetsgivare att fatta att det är jag som ska ha jobbet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback