Garderob nr 2 - renovering pågår

Nu är det dags för jonas garderob att börja ta form! Mest eftersom han har mycket av sina kläder i en byrå som inte är våran och kommer att försvinna om några veckor.

Så första steget i renovering av kontoret är fixa till garderob. Igår målade jag stängerna som var vinröda till vita och skrapade bort tygtapeten från två små luckor.

Idag har jag provat göra om den ena luckan till en spegeldörr. Ska måla en gång till, sen känner jag mig nöjd=)

Bilder på luckan nedan!

 

Bild 1-Här är luckan i sitt ursprung, vårgrön trådtapet från 60 talet
Bild 2-På bild två har jag skubbat mig blodig för att få bort tapeten

 

Bild 3-  Jonas tyckte inte jag var riktig som drog upp sågen och satte  mig på golvet och såga och limma, men jag ville ju inte vara ensam i källaren!
Bild 4 - Här är min skåplucka. målad en gång, ska måla en gång till, fixa knopp och sen är det done=)

Sen var det bara 2 små och tre stora dörrar kvar....

Drar till fagersta imorgon och fixar hyllor till den!

Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: moster

Alla proffs i alla inredningsprogram sågar också inne i ngt rum, har aldrig sett dem stå i en källare.

2011-11-25 @ 07:36:12
Postat av: Vendela

Hejsan,

härligt med renovering. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på
[email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-11-25 @ 12:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback