ljuva lavendel

måndag em och det känns redan som jag bor på jobbet
Men vad gör det, det betyder ju bara att jag kan gå runt i mysbyxor, (eller så åkte dem på för att jag spillde en flaska vatten över mig...)jag kan gå långsamt när jag ska någonstans, jag kan småäta ur skåpen och jag kan handla smutron och lavendel....




så åter till mina små plantor
Jag blev så inspirerad av en blogg när jag såg hennes små lavendel
Å oooh va gott de luktar! De ska planteras vid smedjan våran så när man kommer hem så ska en underbar doft sprida sig.
Smutronen ska ner i trälådan för att garantera att det blir nå bär i år. Köpte sorten som ska ge bär flera gånger på en sommar.

Nu vill jag bara handla mer och mer på granngården!
Olivträd? Appelsinträd? Ingrid marie, körsbär, plommon oohlalalaa

Jag och jonas har bestämt oss för att göra en fruktträds trädgård på en del av tomten (den som nu är bakom staketet)
Tänk er va fin den kommer vara på våren när alla träden blommar och på sommaren/hösten när dte är massor med bär.

Krävs kanske att vi tar ner en del träd bara...
Pappa?



av pappa ska vi även få tomatplanta och fysalis

Börjar bli lite trädgårdstokig jag?=) vem brås jag på?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså... har du fått nytt jobb nu!? Vart? När?

2011-05-16 @ 19:15:20
Postat av: Anna

Men shit va mysigt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback