några bilder från veckan/helgen



Har haft mamma, pappa & mormor på besök här från igår. Dessa fina tomatplantor fick jag bland annat av dem!



Var över till grannen och plockade rabarber. Blev 2 1/2 flaska sommrig rabarbersaft som jag sitter och dricker nu. flaskorna är föresten lppisfynd från bakluckan i lördags med ellen och emma. Där kan man fynda fin fina saker!



Här började vi gräva fram överväxta stenar och placera om dem. Kommer att bli fin fint!




Nu slår syrenerna ut! vacker och doftar gott!



Till altanen fick jag två nya fina krukor. Här ser vi pfysalis till höger.



Dess godingar gjordes till förra helgen. Focaccia med potatis, rosmarin, feta, vitlök, livolja ch flingsalt. Jätte goda!



Nu, 3 veckor och 2 dagar till semester! wehooo!!

och där mellan hinner vi med långledigt kristihimmelsfärd och nationaldag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser riktigt fint och mysigt ut!

Postat av: Maria

oh foccacian vill jag ha recept på! :P

2011-05-23 @ 22:29:19
URL: http://systerysters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback