taklister från helvetet

Jag och älsklingen har tyckt att nu, nu börjat rummet bli klart! Nu ska bara taklister och foder upp sen är det piff som gäller med gardiner mm så det blir klart!

Foder och golvlister kom upp med bara några mindre utbrott mycket latex och en del snickerifärg. Utan skillsmässa eller dödshot... Sedan var det då bara taklisterna kvar. Vi har slitit våra hår, slagit våra kloka huvuden ihop, gjort om, provat nytt, gråtit och svurit. Till er som aldrig satt upp taklister har jag ett konstaterande;Taklister är djävulens påfynd. Ta hjälp av kunnig om du ska sätta upp taklister (typen som sitter i tak och vägg med mellanrum bakom)

Jag har lärt mig någonting av denna erfarenhet. Sätt aldrig ordet bara och taklist i samma mening.

Jag åker till fagersta imorgon istället... vi ska ge oss på ett sista försök imorgon...

På leilas snickerilista för sovrummet står nu:

*Plankvägg
*stege
*garderobshyllor
*taklampa

Men vi börjar med lite gardiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback