semester

Jag dör en gnutta när jag inser att jag bara har en vecka kvar på semestern.

I veckan har det varit strålande väder. Jag och jonas beslöt oss att ta en rejäl semesterdag.
Det blev picknick och en båttur ut på kläcken för sol. Helt underbart. Efter några timmar började min hud kännas röd...
Jag har nu ca 4 dagar senare börjat kunna nudda min hud igen Så bränd blev jag.
Men andra ord, det blev bara en strand dag.
 Dagen därpå åkte vi till Skansen istället med massor med solkräm på.
På skansen var det fin fint väder och små lodjursbäbisar, vildsvinsbäbisar och gråsälar.
De var ballast=) Vi avslutade dagen med middag på tzatziki i uppsala. Riktigt mysigt.

Annars har det varit renovering för hela slanten. Igår fick vi hjälp hela dagen och rummet börjar äntligen ta form.
Om inte spiken tar slut imorgon kan det nog vara dags att flytta in sängen imorgon!

Självklart en del kvar..plankväggen, garderoben, och möbler, lampor,gardiner mm. Men i det stora hela! Golvet är på plats, väggarna tapetserade, ny dörr monterad, lister snart alla på plats, element målat, tak färdigt mm...

Visar bilder sen!

Nu väntar en sista semesterdag med älsklingen innan han börjar jobba och sen en vecka i fagersta.

Vi hoppas på lite mer sol va?=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback