ljuva underbara vårhelg

Jag har ingen ro att var apå jobbet när solen skiner
jag vill vara ute och planetra och gräva och kratta och njuta av våren!
Försvinner i trändgårdslandstankar....

Helgen har varit helt perfekt! Och vi har fått massor gjort!

På lördagen bytte vi till sommardäck och spolade av bilen.
Sen åkte vi till gävle och handlade. Det blev 2 vinbärsbuskar, en björnbär, massa fröer och lökar, Jord att plantera med, 2 pallkragar, 2 solstolar, utekruka, tändgaffel, grill och lite annat smått och behövligt...
Sen kom moster och Jari på besök och tittade på huset.
Sen kom Jennie och Robert. Vi grillade, åt potatissallad, sallad grillspett och drack röttvin/sangria på altanen.
Sedan var det trädgårdsarbete osm gällde. Vi plantera buskar, grävde land, röjjde sly/småtäd, tog ner fårstaketet, krattade och tog ner flaggstången. Självklart även några små pauser i nya solstolarna med en sangria i handen. Grabbarna låg på mossmattan och njöt av en öl. riktig sommarkväll!

På söndagmorgon bjöds det på frukost ute på framsidan. Sedan åkte besöket hem och jag och jonas tog åter tag i trädgården. Denna dag oljades alla utemöbler in, framsidan på altanen revs ner och det sopades där inne. Jonas städade undan massor med sly och fräste sönder sly, jag fortsatte gräva på landet och planterade ner överblommade påskliljelökar till nästa vår. Det blev även en grillning och en lite vila i solstolarna i bara linne!
Livet!!

Sedan var vi bra trötta... vi åkte och handlade och avslutade med en ben&jerrys ute i strömslund (hette det så?)

En fullproppad helg och jag vill bara ha meeeeeer
HUR!? ska jag ha ro och sitta här på jobbet!?

Äh går ut en sväng

  


Kommentarer
Postat av: Becca

JÄTTEFINT!!!

Postat av: Becca

JÄTTEFINT!!!

2011-04-18 @ 20:58:12
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som det blir riktigt fint hos er! Får nog ta och komma och beskåda det hela snart! :)

2011-04-18 @ 23:13:50
URL: http://minikobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback