internet stöld- jag är desperat

Vi bor på landet
det betyder vi har inget internet
vi har bara 1:an 2:an, 4:an och 6:an.. ah ni vet detdär klassiska antennutbudet...
Vi kan inte få fler kanaler..för vi bor för långt från civilisationen

Därav dåligt update!

Jag hänger heller inte med i alla folk pratar om...serier..nyheter mm.... dock börjar jag bli allmänbildad då "vem vet mest" oftast är det vettigaste som gå på tv... (då förstår ni hur illa det är)

Idag stal jag min jobbdator och mitt mobila internet. Sitter nu på bussen hem.
JAg kommer bli åksjuk. men det struntar jag i. För jag har internet! Och det är det värt!

Idag har jag och Ellen haft box med högstadietjejerna. Det är superkul. Lätt roligaste passet just nu

I helgen var det superlördag. Min kära vän becca kom och hade ett fartfyllt afropass med mycket skratt och kramp. Min andra kära vän staffan kom och körde skiten ur oss i snödrivorna med militaryfitness. Jag och Emma stod för cirkelträning och massa mat till kvällen.

Vill bara säga TACK till becca och staffan! Ni var bäst på hela dagen!

EN sak till.. Jag har verkligen inte fattat att dte är jul om mindre än två veckor. Även om adventsljusstaken står på bordet och syftar på det har jag svårt att förstå. Jag skulle ju hinna göra så mycket julaktiga saker iår. Ta igen från förra året som jag gick lite miste om julen...

Istället har jag inte varit på en enda julmarknad, inte köpt julklappar, inte lyssnat på julsång i kyrkan....inte bakat karelska piråger!

Det blir mycket att ta igen i helgen.... Jul i furuvik, julhandel i Gävle....piråger för full rulle...
Jag läntar hem till fagersta, till min familj, min släkt och mina vänner.

Go kväll på er


Kommentarer
Postat av: sara

vad jobbar du med?

2010-12-13 @ 20:14:40
Postat av: Becca

Det var så himla kul alltså, hoppas ni fick mycket bra respons också:)

kul att ses vännen<3

Postat av: Emma A

Ånej är jag din medbrottsling då? Jag hjälpte dej ju med lösenordet :P

2010-12-13 @ 22:56:51
URL: http://minikobra.blogg.se/
Postat av: moster

Har du hunnit skriva önskelista till tomten? Idag är absolut sista chansen. Vad önskar ni er?

2010-12-14 @ 08:24:24
Postat av: Maria

desperat låter bra, eller inte bra kanske men bra med stöld. eller det kanske inte heller är bra... hmm.. jaja, uppdatering är bra! :) ses snart! (snart jul ju!)

2010-12-14 @ 11:10:26
Postat av: önskelista till tomten, del 1 haha

oj. önskelistan kan nog göras lång..... eftersom du frågan ni, antar jag du syftar till mig och min sambo? Renoveringshjälp och El-hjälp står nog på första plats. Annars...Vi önskar oss (hehe..säger jag) gott rött lös-the (gärna kryddigt med kanel å sånt), presentkort på sportbutik inför skidsäsongen=) En BRA ficklampa, Snygga Helvita påslakan/örngott till dubbeltäcke, jag ösnkar mig nya skinntummvantar...och ett BRA underställ.. en svart skärbräda, sånnadära gardinskenor till taket från ikea... den gigantiska kartan från ikea... meeer värmeljus som luktar vanilj. Snygga stora vita badhanddukar. Besök i Fors. Massage, ögonfransfärgning på salong (det önskar sig heelt klart jonas haha) brun ögonbrynsfärg... dendär boken...bree tanners andra liv... AH nu ska jag sluta rabbla, dags att åka hem=) Jag önskar mig goda karelska piråger med massa äggsmör och en mysig julafton=)

2010-12-14 @ 16:01:00
Postat av: Maria

hehe, din önskelista var liiiite längre än min :) fast jag försökte iofs begränsa mig till ett sms så jag skyller på det. hade kanske kunnat kommit på mer saker :)

2010-12-14 @ 18:27:50
Postat av: moster

OK, goda karelska piroger med massor med äggsmör och en trevlig julafton!

2010-12-14 @ 18:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback