freeeday, jipijay

Idag är jag ledig. Det är skönt. Jag låg i sängen så länge jag bara kunde ända
tills jag var tvungen att gå och kissa. Sen har jag inte gjort ett skit. Guuh så skönt.

Jo okej.. jag har varit och lagt i en maskin tvätt.. dock har jag fyra kvar, vilket inte kommer hinnas idag då tättmaskinen var upptagen från 16...
Jag har/håller på att baka bröd. provar på torrjäst, få se hur det går. Verkar jäsa lite dåligt,

Sen har jag även gjort en variant på bananpannkaka och smaskat på.
Körde rejält med ägg sen hade jag i lite sirap och vatten å mjöl å sådär.
sedan stekte jag på dem i smör. Tog en banan skar den på längden i tjocka
skivor. stekte dem i smör och socker, lade dem på den färdiga pannisen
och ringlade på lite sirap.

herrugud va gott, (och ja nu pratar vi INTE om nyttighetsfaktor, hallå både ägg=proteiner och banan = frukt!)

några små dålilga bilder från helgen (linsen på kameran hade immat igen så alla bilder är hyftsat suddiga och dassiga..)


 
Stugan med egen bastu!  Bilen som håller ihopp än! 
och utsiken var det inge fel på (vi bode höögt upp)



    

 
Dagen i backen bjöd på några solglimtar
och mycke vackra vyer.
Bildbevis. Hjälmen är på!



   

 
Även två längdskiddagar blev det. Här har jag
och älsklingen stannat för sopplunch i en
bergstuga efter spåret. (han något trött)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det du vill veta gumman?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback