min lediga dag

Tränat, blev ett skönt pass
först 20 min cross och 10 min cykel

Sedan rygg, axlar och ben med lite mage som avslutning
fick ihop en 80 sköna min


Har bakat bröd idag
havrerutor

5 dl fiberhavregryn

3 dl hett vatten

3 dl kall mjölk

½ flytande margarin lr. olja

1 paket jäst (50g)

2 msk mörk sirap

2 tsk salt

1 ½ dl kruskakli

5 ½ dl vetemjöl


pensling mjölk

havregryn att strö över


Lägg havregrynen i den ljumna (ca 40 grader) vätskan

Låt svälla ca 15 min

Smula i jästen

Ha i salt och sirap

Blanda om till jästen smält

Ha i kruskakli och mjöl

Blanda till en något lös smet


Låt jäsa i 30 min

Baka ut på en plåt

Skåra degen i bitar och nagga meden gaffel.

Jäs 30 min under duk.

Pensla m mjölk och strö över havregryn


Grädda  i ugn ca 15 min på 225 grader


Sen har jag tvättat, sökt jobb, f
underat på framtiden och
beundrat snömassorna som komit under dagensgång

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, du får inte släppa tummen än =) Den måste hållas i någon vecka till, ok? Men känner du att du tappat känseln i den eller att den börjar se lite död ut så kan du få släppa den för någon minut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback