min första arbetsdag

He j hej

Idag var min första arbetsdag
eller kanske praktikant dag kan man kalla det

Jag började dagen (innan frukost) med en nallepromenad.
Och ja, det var svettigt, och nej, jag såg inget
men jag har nog aldrig varit så älskad av barn tidigare
Fick så mycke kramar och posera på foton och även en pappa kram
synd bara att jag som sagt inet såg nånting (dvs vart på barnet jag kramade å klappade förblir ett mysterium)

Sedan var det dags för frukost! Trode dok jag hade brottom så jag tog bara lite och åt fort. sen visade det sig att klockan jag titta på hade stått still i några månader så när jag skyndat till miniland för skattjakt var jag tok tidig.

Hur som var dte skattjakt dags. Vi målade lite skattkarta och gick på skattjakt. Jag fick ansvar för en finsk/tysk kille då han inet förstod svenska.Det var ju inte dte lättaste då han var mer tysk än finsk och min tyska är inget att hänga i julgranen. Jag blandade hejvilt och försökte få honom att hänga med. Tillslut sa han. Nytt se riitä,  minä haluaan äitin luo. Okej sa jag och gick hem med honom och hoppade i poolen för lite vattengympa med linda. Imorgon min tur!

Efter detta var dte lunch jag tog en greksallad med tofu, sedan lek å plask i polen med småbarnen. Vi lekte giraffer och katter och åsnor och blåste bollar å sånt... Nu var dte egenligen dags för vattenspel men ovädret kom på en sekund och vi ställde in. KL.16 är det step med linda. Jag tänkte jag går dit å kikar hur dte går till och sedan går hem och övar in min gympa inför imrogon och bränner skiva och så...

kl.18 blir dte middag och sen 19 är det pizzakväll och lek med de lite äldre barnen.. borde sluta runt nio ikväll.

så ser min första dag ut.
spännande att se fortsättningen

största utmaningen hittils: Prata rätt språk med barnen och fatta vad danskarna/norskarna säger....

Kommentarer
Postat av: Hanna

hade velat sett dig springa runt som ett djur :)

Postat av: Beccus

Låter toppen hun! Önskar att jag kunde komma och hälsa på!

2009-04-02 @ 15:30:31
URL: http://reberecca.blogg.se/
Postat av: moster

Tur att ni systrar har lekt lite genom åren ,typ i pulkabackar och sånt.

2009-04-02 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback