djungeldjur

Jag tänkte jag skulle berätta lite om djurlivet här i thailand, vad jag sett hittills...


 Det första jag såg när jag landade och satte mig i taxin var en gräsmatta som kryllade av gula stora myror. Jag svalde och tänkte shit, är det såhär det kommer att vara...


Inte sett några myror sen dess (förutom en liten idag på menyn...) däremot första kvällen på strand promenaden fick jag erfara hur snabbt krabbor kan springa. Jätte många krabbor som är livrädda för oss människor och bor i små hål i sanden. Lite Äckliga om ni frågar mig..jag menar de kan ju faktiskt springa på en...


Et djur som däremot är väldigt gulligt är alla geckos (heter det så?) dvs. små små ödlor som finns överallt! De är nog mina favoritdjur. Även de rädda för oss men de älskar småkryp. Önskar nästan jag hade en gecko här på rummet som skulle rädda mig från små kryp som får för sig att flytta in..


Mygg har jag inte sett röken av, ibland känns de som att de finns här. Men tydligen surrar inte thailändska mygg.. så man vet aldrig. Igår kväll tog jag på mig lite myggmedel innan jag somna...bara ifall att=)


Grodor är också någonting som finns, speciellt på kvällarna så dem lär man passa sig för så man inte trampar ihjäl dom stackrarna!


Vad gäller apor och elefanter har jag inte sett några... dock har jag hört att det brukar gå en elefantbäbis här på stranden..


Ah ett till obehagligt djur... i havet så kan man känna hur det sticker på kroppen, det är alltså brännmanet yngel. Tydligen helt ofarligt men usch så obehagligt..


Annars så blev watergames och pizzanight inställt så jag har varit rätt ledig idag. Övade igenom och brände min vattengympa som jag ska ha premiär för imorgon!

annars gick jag å anna ner på starnden ikväll och tog en fruktshake och bananpankaka med glass. Blev dock besviken men tänker ge både shakarna och pankakorna en ny chans. för jag tror inte vi var på ett representativt ställe..

sov så gott


Kommentarer
Postat av: Beccus

Pannkakorna ska du köpa på gatan med nutella,banan och kondenserad mjölk! Det bästa! :)

Postat av: Maria

jobbar hårt idag eller? kram!

2009-04-03 @ 12:12:00
Postat av: jessica

jag har en liten geckoödla hemma ju=)

2009-04-03 @ 19:59:20
URL: http://jejejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback