BangTaos lokala marknad

Tillbaka efter ett ensamt mörkt äventyr
tillbaka i hotellets trygga vrå
här är det mer hemma
på gatorna i mörkret bland thailändare och ljudande insekter är dte läskigt

jag fick hem ettpar shorts för 100 bath örhängen 20, strumpor 30
och en coccosnöt 5 liter vatten och lite yoghurt och tvål

är rätt nöjd över min prestation även om shortsen är lite små...
men helt seriöst såg jag inte en meter framför mig när jag cyklade
det var becksvart!
och svettigt... men ändå skönt att själv kunna ta sig runt lit eoch se vart jag faktist är någonstans...-.

jag är trött, imorgon jobb och sen ledig lördag. HOppas på sol nu så jag kan få lite färg. Folk blir ju nästan blänade av min vithet..

Måste bara berätta. Här i thailand är jag typ Large i storlek på kläder.  de tittar på mig och säger big size?
en dam sa till mig: you eat a lot lot. you be big big

va fasiken! jag är en hungrig människa som gillart mat och svettas och gör av med mycket här. Plus att jag behöver energi för att stå ut med jubelidioter. Så JA madamme! I Eat å lot lot and im size XL. SO WHAT!!??!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå! vad kommer då JAG behöva för storlek... ehh... Finns det ens så stora kläder?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback