helg för vanliga dödliga

Dagens pyssel: Två burkar lingonsylt, lagom mängd i taget så slipper man ha i konserveringsmedel. Dock blev det en del mer socker denna gång. fick magknip av förra sylten då den var så sur..kan ju inte vara hälsosamt det heller.

Idag försökte jag äta sallad till lunch. Menar isbergsalladen gick på 1,50kr för en stor, tomaterna 5 kr för 6 st. gurkan 4 kr. Alltså det är billigt! Men faaaaan (ursäkta svordommen) va äckligt det är. Jag fattar inte hur jag kunde leva på sallad förut. får kväljningar bara jag tänker på det. (åt min äppel/lingon paj till lunch istället..med vaniljvisp=)

Okej potatis och lök är också billigt. Får leva på det då. Å gröt. För det är gott i alla fall. Ärtsoppa är också mums. och pannkakor. Billigt. ja.

Blev vist inte en ledig dag idag. Får rycka in för Fanny och ha lite cirkel. Hoppas på lite folk så jag kan vara med å köra=)
Plockat upp massage bänken å gett pojken 30 minuter. Bäst att komma igång, vem vet kanske kan lura hit nån stackars student så jag har råd med annat än vitkål. hehe

Vi har även fixat i sovrummet. lägger ut bilder ikväll kanske! Fin fint!

Imorgon ska vi paddla hela dagen! Hyrt kanoter och ska nedför sävarn! Vi blir en 6 st plus Dexter. Jag ser mest fram emot att grilla pinnbröd och fika i naturen=)

ha en fortsatt bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Maria

hur mycket socker hade du i? jag tänkte koka imorn eller ikväll...



är också emot sallad, minns inte när jag åt det sist. satsar på andra grönsaker istället, gärna en i taget. t ex rivna morötter. broccoli. bara tomater och fetaost. eller förståss nachosallad el nåt sånt med massa bönor och majs och avokado i, taco känsla typ. hmm vore gott m tacos.. hmmm.. sugen jag blev nu då! =)

2008-09-19 @ 16:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback