tre nybakta limpor senare

Ibland känns det faktist inte bättre när folk kommer med enligt dem peppande komentarer. "det är nu du har chansen att göra någonting" "du har alla möjligheter" "prova sänk dina krav lite"

För det första, jag förösker faktist, för det andra; nej jag har inte alla möjligheter, inte enns nära, för det tredje disk, städ och göra mackor. hur mycke lägre ska jag sjunka tänkte ni?

Är jag en dålig människa nu bara för att jag inte tar tillfället i akt och åker ensam till norge och rensar fisk?
Är jag en dålig människa nu bara för att "jag inte tar vara på stunden tillräckligt och kastar mig ut i afrika för att bekämpa aids"
Måste jag resa runt jorden och dansa barfota på en strand i thailand, äta mig berusad på någon konstig svamp och ta en dykkurs. Räknas jag lyckad då?
Måste jag få ett super jobb kastat på mig direkt efter examen med ny dator och eget kontor?

Varför räcker  då inte det jag gör? Varför kan det inte bara vara LIIIIIIITE lätt för en gång skull.
Varför kan inte jag få en räckmacka bananskal eller va fan som helst som glider

helvetes regniga gråa dag

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Keep on gnälling, det hjälper!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback