Sött och salt och grattis

Måste bara börja inlägget med dagens höjdpunkt. Lillkusinen fick sitt körkort idag!
GRATTTIS JONNIE !!!!!!!



Sen över till saltdiskussionen. Jepp, det är salt i typ allt.
Men jag tänker såhär. är det meningen att vi ska proppa i oss en massa halvfabrikat där vi inte själva har kontrollen över vad vi får i oss? Nej, jag tycker inte det. ja det är lättare att leva så och ja, min salt detox ska bara vara en vecka. Men jag tycker det känns som en utmaning om jag lyckas undvika. Jag menar jag bakar mitt eget bröd. Kokar min egen gröt. Lagar min egen mat. Jag får helt enkelt undvika ost, smör, flingor och sådant som en massa konstigheter gömmer sig i. Jag har salt på allt. Älskar havssalt och öser gärna på extra. För att uppskatta smaken av salt i minre skala tror jag på en fri vecka för att väcka mina smaklökar till liv igen gällande salt. Salt är nödvändigt, men salt är även giftigt. Salt binder vätska. Ja..helt enkelt. kan vara ett kul försök. Sen ska jag återigen ge mig på min troccomare och mitt havssalt. Mumma!

Annars har jag handlat handkräm och hudkräm på apoteket på Ersboda. sen har jag inet gjort så mycket. Pluggat marginellt lite. Ätit lunch och saknats och saknat ikea en skvätt.

Ha en fortsatt bra vecka

föresten någon Umeåbo som har en videokamera att låna ut i några timmar?

Kommentarer
Postat av: jessica

salt är så gottgottgott. lycka till med detta nu :) klarar du säkert


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback