År 2008

såhär i slutet av året brukar den obligatoriska sammanfattningen av året komma
Som ni vet är mitt minne lika bra som Doris i hitta nemo
Vad jag vet är att:


Förra nyåret firades på fjället

 

Året börjar med en spontan resa till Åre.
Hyr stuga och köper liftkort. Efter första åket ramlar jag och sen är det svart.
En härlig hjärnskakning gör våran semester mindre lyckad, men vi gör vad vi kan och äter gott och så...

den 20 januari flyttar Pojken upp till Umeå och började plugga
Jag har sagt upp lägenheten och flyttar ut i februari.
Sedan varierar mitt boende mellan att var ahemma i Fagersta,
Sova på Johannas soffa eller sitta inne på jonas 19 kvadratare.

C- uppsatsen börjades på vårterminen
Många resor upp mot norr gjordes
umeå var ett enda stort plask hela våren. Mycke svordommar och chocklad
Denna vår blev jag även expert på att söka jobb...
Lyckades få jobb som instruktör på Tenton till hösten!
Efter mycke slit i håret blev ändå uppsatsen klar och examen togs till sommaren

 

Detta firades med sommarfest och en middag med släkten här hemma.
Därpå var det då sommar
Sommaren börjas med en spanien resa. Vi hamnar i ett off season penionär paradis med 50% regn dagar.
Men vadå, vi har ju ändå varandra, och det är ju godbitarna man minns!



Under sommaren bodde vi i en husvagn i skutskär och en lägenhet i gävle
Här undertiden hann jag med en peace and love festival med flickan också



Midsommar firades i skutskär med mat och sol

 

Jag jobbade konstiga slitande arbetstider på restaurang och han på polisen
Under tiden sökte vi lägenhet, en vacker solig dag, när jag tappat mitt tålamod och sagt upp mig
får vi äntligen veta att vi fått lägenhet! Dagen därpå åker vi upp en sväng till umeå
för att slippa köpa grisen i säcken.
Lägenheten känns bra och vi bestämmer oss för att ta den!
Min födelsedag firades här hemma med många olika tårtor och gamla vänner.
och En tur till nyköping för blondin reunion!

 

I augusti börjar vi betala hyra. Som en sista semester hyr vi en lägenhet i Visby med syster och hennes Björn.
Vi lyckas lägga lite av våran otur på vårat resesällskap och Björn ligger spyende av matförgiftning.
Enbart det kalla vädret drabbar oss och vi får en helt hyfsad vecka.
och det är ju godbitarna man minns...

    

I slutet av augusti fyller vi forden med mina grejer och flyttar till Hemvägen
Vi möts av en tok skitig lägenhet och första dagarna
innehåller mest skrubbning och hämt mat
Efter ett tag fick vi ordning på lägenheten och jonas
började skolan och jag blev hemmafru
Några timmar i veckan instruerade jag pump, gympa och cirkel på tenton.
Resten av tiden bakade jag, sökte sjuuuukt mycke jobb och var hemma helt enkelt.

På så vis gick sedan hösten.
Tillslut lyckades jag få ett tim vikariat inom socialpsykiatrin.
 jag bytte även gym till ett närmare med bättre betalt.

Hösten övergick i vinter och november och december
bjöd på några vackra vinterdagar och även några pass skidåkning.
Den 7 december fick jag gå på en arbetsintervju
för ett jobb som hälsocoach i skellefteå.
Magkänslan var bra och för en vecka sedan
fick jag veta att jobbet blev mitt!

Julafton firades hos moster
juldagen med gamla goda vänner på min övervåning.
Imrogon är det nyårsafton

Jag tror 2009 kan bli ett väldigt spännande år...


Kommentarer
Postat av: Jamilla

jag fförsökte komma ihåg vad jag gjort på nyår sen jag fyllde 18.. jag misslyckades. Kommer ihåg förra (med janne och camilla hemma), förrförra (hos er, spel och tacopaj), och året före det (fest hos dig, jag hade feber). Men vad hände årena innan det??

2008-12-30 @ 22:43:54
Postat av: Maria

klockren bild på Jamilla och Jonnie från P&L!! verkligen festivalig =)

2009-01-03 @ 15:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback