freeday (blandning på fri och fredag?)

måste dela med mig om den godaste:

blanda: 3dl lättfil, 1dl kruskakli, 1dl fiberhavregryn, 2msk honung, 2msk solrosfrön, 1tsk salt, 1/2 dl lingonsylt (för mindre socker och mer lyx ta färska lingon!), ev. 1/2 mask hel kummin. blanda detta och låt stå 5 minuter. tillsätt sedan 2 dl grahamsmjöl och 3 dl vete-/dinkelmjöl och 1 1/2 tsk bikarbonat. rör ihop till en mysig smet och häll i en smord avlång brödform. stoppa in i ugnen på 175 grader i ca 45 minuter!

hur lätt som helst, hur gott som helst! energirikt och skapligt nyttigt! mums! tips är att skära upp den innan frysning ifall man inte mumsar upp hela på en gång vill säga...

nu ska jag ta en dusch och sedan ägna mig åt studierna. Jag är ledig idag och njuter för fullt. dagen startade i vanlig ordning som alla mina fredagar med 30 minuter core och en lång frukost på kanel med en tidning och vaniljrobioste bland annat. sedan ett bröst- och benpass på gymmet, lite värme i rusket=)

ikväll ska jag och Jonas på Lord of the dance på läkerol arena. häftigt!!! gillar kulturella initiativ

skidåkning får vänta till säsongen....


Kommentarer
Postat av: Olavlotte

Nice site, cool background. toni.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback