östers pärla

nämde aldrig att jag var på gävles länsmuseeum här om dagen. Inget att hoppa jämmfota för precis. men nu är det gjort och man slipper gå och fundera om det vore någotning att ta sig för.

Var på svansafari denna morgon. vackert i morgonsolen. TYvärr snittar mina nätter på max fem timmar vilket får mig att må som en snopen prins som inser att han förvandlats till groda. Jag behöver det dubbla för att vara människa.

Jag och Maria träffade våra manliga dubbelgångare igår. Guh skratta så jag nästan kissa på mig..vi må ha vart osociala men shit, nya moves till den ostoppliga dansen. men vem var nummer tre?

stillat shoppingbehovet en aning. Ett par superfula helt underbara byxor =) en tshirt, en träningströja, trosor, linne å kött. Var väll allt?Njä...en mjukglass också blev det. Bygger mage inför beachen! Detta skall stoppas med ett pump pass och en tur i sätra skogen.

Liten blond flicka påväg ensam mitt i natten genom östers tunnlar. i första tunneln träffar hon på en man som luktar öl lång väg. Mannen ber att få låna telefonen för hans batterier har tagit slut. Flickan räcker snällt fram mobilen. Inte en människa är i närheten...Här tycker de flesta att den lilla flickan inte bara är blond utan även blåögd. Men hur skulle världen se ut om man misstrodde alla människor. Istället frågar flickan vart mannen är på väg och får reda på att han ska åt samma håll som hon. Mannen har stukat foten och flickan erbjuder sig att vara krycka åt honom fram till dörren. mannen hette Jonas, var föredetta lastbilshaffis men hade sagt upp sig pga. oenigheter med bossen. Han skulle till sin mamma och vila foten. vid dörren tackade han så mycket och gav flickan en kram. Tänk vilken tur för mannen att det finns sånna som mig, blonda, blåögda flickor som inte tror ont om folk. Nöjd gick jag och lade mig och kände att jag gjort dagens goda gärning och jag fick ju ändå sällskap genom de läskiga tunnlarna....

Kommentarer
Postat av: Maria

var du den lilla flickan? på riktigt? läskigt.. men jag håller med om att man inte ska misstro alla människor. men ändå, läskigt...

2007-05-06 @ 16:20:05
Postat av: carro

usch sover du inte mer? stackars. jag måste ha minst åtta timmar annars är jag en tröttis hela dagen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback