haiku

Är det sömnen eller sömnlösheten som gör mig totalt blond i huvudet? telefonen väcke rmig gång på gång och jag hinner säkerligen prata i flera minuter innan jag förstår vem jag pratar med. Folk lär ju tro jag är full. Vilket i och för sig kanske skulle vara kul. Tre aldeles för korta nätter som dock varit värt det. Men som sagt, jag blir inte människa på tre fyra timmars sömn.

Igår åkte jag kanot. det var underbart. snart snart sommar då kan jag göra det igen. så fort blåsten blivit ljummen. Såg även två tranor på fågelexutionen (eller va det nu heter) och en Ingemar och ett råddjur. Ingen vitsvansad hjort såg jag tyvärr till....

Imorgon är det efterlängtade 12 maj och vi är skapligt oplanerade. Men jag har en flaska rött, nya leggings, en Maria och fjolårets skiva så dte kan bara bli bra det.

Vad händer ikvälldå? Måste lämna tillbaka en tshirt...så jag har råd att äta.

När man sitter och väntar på att en chef ska ringa så passar två andra på och erbjuder jobb. Nej jag vill inte sälja din jävla korv och bensin och packa ditt godis. Jag måste plugga!!! ja, tack. Att sälja korv till helgen låter ju heeelt underbart.

jogg?Jonas? mat? dusch? valp?

Gnistrande solsken
över den lugna ytan
ger mig stilla rymd

-

Sista minuten
Av Rofyllda andetag
Rinner långsamt ut

-

alldeles för sent

blodsockret nere på noll

ge mig middag nu


 


 

Måste säga att den sista syrrans är slående bäst. resten är skolarbeten...men jag satte dem=)

 



tack å hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Maria

tack =)

2007-05-11 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback