tjock clown, det är en tjock rock clown


dag ut och dag in (på jobbet) ser man folk efter  folk ,människa efter männsika vräka på sig godis, dricka, korv, hamburgare, mos, räksallad, ketschup, bullar, muffins, ljust bröd, chocklad ,pucko...ja listan kan göras lång... och jag står där som en hjälplös hälsopedagog och ser hur de små liven fördärvar sina liv och hur kilon fastnar runt midjan och skriker att inom kort kommer den fruktade hjärtatacken efter att blodkärlen växt igen av allt fett som bildas av de kopiösa mängder socker och onyttiga fetter och kalorier folk vräker i sig i onödan. Sätter sig sedan i bilen för att åka till jobbet ,ta rulltrappan, hissen och sätta sig på en stol och se en maskin göra hårdjobbet åt en och stressen att inte ha någon kontroll,vilket gör att allting sätter sig ännumer runt midjan och diabetesen är nära och ja....jag får panik på det! känner ni hur det kryper allt närmare?


image41

sen sätter man sig ner, läser på första sidan i expressen"så blir du smal på 30 dagar". Alla dessa dieter och genvägar till att gå ner i vikt. atkins, ät bara fett å proteiner, akta er för kolhydrater! fett är döden! socker är livsfarligt! grapefruktdieten, alla dessa måltidsersättningar. allt detta krångel och blufferi som får folk att lägga mängder med penagar på produkter som förstör ämnesomsättningen totalt."gå ner 10 kg på två veckor" gå upp det dubbla på hälften av tiden....Om alla kunde sluta spela och tjäna pengar på på viktfixering. Och gymmen. vad är det för bild av hälsa?" "ta i nu för alla påskägg ni ätit",(instruktören idag) "jobba hårt inför beach 2007", (alla instruktörer typ). Ja för jag tränar enbart för att någon ska kunna dreggla efter min mage på stranden där jag ska trippa i min nya fina bikini och min vältrimmade gyllenbruna kropp. visst varsogod och dreggla. jag har ju lagt all min tid och mina pengar och min hjärnverksamhet bara för din skulll. att du ska få vätskebrist av allt dregglande. det var SÅ värt det!


dagens samhälle lockar till övervikt. "köp två betala för en", "nu 30% extra!", godiset vid kassan... all denna reklam, allt ligger nära, det finns rulltrapppor ,hissar. egentligen behöver vi knappt använda kroppen längre. men tänk tillbaka förr. Man fick arbeta för att överleva, JObba fysiskt och man kunde äta därefter.

vet inte vad jag vill ha sagt förutom att jag blir så trött på det ibland...kanske inte så mycke samhället...för det har jag dömt ut för länge sen..kanske mer vi, vi som individer. Hur vi låter oss påverkas och tro att det är normalt bara för att det finns överallt runtomkring oss..(och då menar jag både övervikten och fixeringen som råder)

När småflickor på dagis nyper sig i skinnet och säger att de är tjocka och att de ska banta....då måste vi väll alla inse att vi vuxna (lägg märke till vi vuxna..så som jag vore vuxen...)signalerar någonting uppenbart onormalt....

Kommentarer
Postat av: Firemonkey

sluta lägga upp bilder av mig!
kram

2007-04-09 @ 23:46:53
Postat av: Chriseira

I see first time your site guys. I like you :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback